"Amerika telah mempersiapkan dan memperlengkapkan alat-alat bagi Wahabi untuk menghuru harakan perpaduan Muslimin, dari itu hendaklah kita memerhati mereka dan memperjelas kepada Umat Islam bahawa Wahabi bertujuan memecahbelahkan harakat umat Islam, sebagaimana Israel ditengah kaum muslimin, Wahabi juga bertugas menjadi musuh dalam selimut.... " Sayyed Ali Khamenei, semoga Allah melanjutkan usianya.

Thursday, March 5, 2009

Fitnah dan Wahabi: Ibnu Taimiyah percaya ilmu kimia itu haram

Ibnu Taimiyah percaya ilmu kimia itu haram
Apabila merujuk pada pelajaran kimia, Ibnu Taimiyah menyatakan dalam Majmo'a al-Fatawa, jilid 29 halaman 368:


وَذَلِكَ كُلُّهُ مُحَرَّمٌ فِي الشَّرْعِ


"Semua itu haram menurut dalam hukum Syarak"

Jika Wahabi menafikan perkara ini dan menegaskan Ibnu Taimiyah merujuk kepada ilmu hitam, mereka sepatutnya merujuk pernyataan Ibnu Taimiyah yang terang-terang membuktikan ianya merujuk kepada ilmu kimia:


وَأَمَّا جَابِرُ بْنُ حَيَّانَ صَاحِبُ الْمُصَنَّفَاتِ الْمَشْهُورَةِ عِنْدَ الْكِيمَاوِيَّةِ فَمَجْهُولٌ لَا يُعْرَفُ وَلَيْسَ لَهُ ذِكْرٌ بَيْنَ أَهْلِ الْعِلْمِ وَلَا بَيْنَ أَهْلِ الدِّينِ


Jabir ibn Hayan ialah pengarang kitab ilmu kimia yang terkenal, namun ia tidak dikenali dan tidak pernah disebut daripada kalangan ulama atau ugamawan.

Majmo'a al-Fatawa, Jilid 29 halaman 374

Ulasan

Para Salafi/Wahabi hendaklah mengambil endah ulasan Syaikhul Islam kesayangan mereka ini. Sesiapa yang sedang belajar ilmu Kimia hendaklah mengumpulkan naskah-naskah mereka dan membakarnya segera. Orang Salafi/Wahabi yang bekerja di lapangan kekimiaan hendaklah meletakkan jawatan mereka serta-merta dan mencari kerjaya baru.

Semoga Berhasil

Angkatan Menjawab Syubhah
http://reyhane-masoumah.blogspot.com

No comments:

Post a Comment